Άρθρα
Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) – Specific Language Disorder SLI
Η Ειδική Γλωσσική Διαταραχή (ΕΓΔ) είναι μία αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή η οποία δεν οφείλεται σε Νευρολογικές Διαταραχές. Τα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή έχουν κανονική ευφυΐα, όραση, ακοή, συναισθηματική ανάπτυξη. Τα παιδιά με ειδική γλωσσική διαταραχή κυρίως παρουσιάζουν: Αδυναμία στην επεξεργασία σύντομων ή ταχέως εναλλασσόμενων ακουστικών ερεθισμάτων. Μειωμένη βραχυπρόθεσμη μνήμη λεκτικών ήχων. Δυσκολία στην ακουστική […]
Αυτοεκτίμηση: Ο “έμμεσος” στόχος του Επαγγελματικού Προσανατολισμού
Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους του Επαγγελματικού Προσανατολισμού είναι η ανάπτυξη της αυτογνωσίας του ατόμου. Και βέβαια ο καθένας μας είναι διαφορετικός από τον άλλο –αυτή άλλωστε είναι η μαγεία της ζωής! Τι γίνεται, όμως, όταν υπάρχει ένας επιπλέον αντικειμενικός παράγοντας που εμπλέκεται στις επιλογές του ατόμου, όπως οι Μαθησιακές Δυσκολίες; Όταν το άτομο –ενήλικας ή έφηβος- έχει κάποιου […]
Επαγγελματικός προσανατολισμός σε παιδιά με Mαθησιακές Δυσκολίες
Ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας – Επαγγελματικού Προσανατολισμού αντιμετωπίζει την πρόκληση του να αναγνωρίσει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του εφήβου που έχει απέναντί του προκειμένου να τον βοηθήσει να ορίσει τα βήματα που θα τον οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο μέλλον. Η πρόκληση αυτή πολλαπλασιάζεται όταν ο έφηβος αντιμετωπίζει Μαθησιακές Δυσκολίες. Πάντα πρέπει να θυμόμαστε ότι ένα νέο […]
Μπορώ να σε βοηθήσω…
Όλα τα παιδιά χρειάζονται αγάπη, ενθάρρυνση και υποστήριξη. Στα παιδιά που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες η θετική ενίσχυση μπορεί να βοηθήσει, ώστε να «χτιστεί» η αυτοεκτίμηση και να καλλιεργηθεί η αποφασιστικότητα εκείνη που θα συντροφεύει το παιδί ακόμα και όταν τα πράγματα γίνονται “δύσκολα”. Η δουλειά ενός γονέα δεν είναι να αποκαταστήσει τις Μαθησιακές Δυσκολίες του […]
Μαμά, δε θέλω να κάνω ορθογραφία…
Για πολλούς μαθητές η ορθογραφία είναι η χειρότερη στιγμή της καθημερινής μελέτης τους. Η κατάκτηση της ορθής γραφής των λέξεων είναι μια χρονοβόρα κι επίπονη διαδικασία για τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες. Για να τα βοηθήσουμε είναι απαραίτητο να έχουμε πολλή υπομονή, καλή διάθεση και κάποια κολπάκια… Η εκμάθηση της ορθής γραφής των λέξεων ξεκινά […]
Τα παιδιά δεν ζητούν πολλά…
Τα παιδιά θέλουν χώρο και χρόνο. Θέλουν την παρέα μας, να είμαστε μαζί και να περνάμε τον καιρό μας μαζί -χωρίς άγχος! Θέλουν να τους μιλάμε. Θέλουν να παίζουν με τη φαντασία τους, να δημιουργούν και να ονειρεύονται. Θέλουν να παίρνουν, να δίνουν, να ακούν, να μιλούν. Όλα τα παιδιά θέλουν να έχουν ευκαιρία στη μάθηση και πρόσβαση στη γνώση. Θέλουν να νιώθουν σημαντικά […]
«Έξυπνοι» στόχοι
Πώς αντιλαμβάνεστε την επιτυχία; Ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Όποια,όμως, και αν είναι η δική σας οπτική, το να θέσετε «έξυπνους στόχους» (SMARTgoals) θα σας βοηθήσει να κάνετε το όνειρό σας πραγματικότητα. Η λέξη SMART («έξυπνος») αποτελεί ένα αρκτικόλεξο (δηλαδή μια λέξη που προκύπτει από τα αρχικά άλλων λέξεων) που χρησιμοποιείται από πολλούς συμβούλους για τη διαδικασία λήψης απόφασης και […]
Ένα παιδί αναζητά τον εαυτό του
«Δεν μπορώ να τα εξηγήσω καλά όλα αυτά», είπε ο Ντιπς. «Τι δεν μπορείς να εξηγήσεις;», ρώτησα. «Όλα αυτά. Κι εσάς. Δεν είστε μητέρα. Δεν είστε δασκάλα. Τι είστε;» «Δεν μπορείς να συλλάβεις ακριβώς τι είδους άνθρωπος είμαι, ε;», είπα. «Όχι, δεν μπορώ», είπε ο Ντιπς. Κούνησε τους ώμους. «Μα δεν έχει και σημασία», είπε, κοιτάζοντάς με […]
Σχολική φοβία ή πείσματα;
Είναι Δευτέρα πρωί και η ατμόσφαιρα στο σπίτι την ώρα του πρωινού εγερτηρίου είναι πραγματικά απελπιστική. Αντί το παιδί να σηκωθεί και να αρχίσει να ετοιμάζεται για το σχολείο, κουκουλώνεται ακόμα περισσότερο, ξεσπά σε κλάματα και να σας εκλιπαρεί να μην τον στείλετε στο σχολείο. Παραπονιέται ότι πονάει το κεφάλι του, η κοιλιά του, νιώθει ζαλάδα, τάση για εμετό και […]