Εργοθεραπεία και παιδί: Τυπική ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων 3 - 4 ετών

Εργοθεραπεία και παιδί:

Τυπική ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων

3 - 4 ετών

 

Η Εργοθεραπεία σε παιδιά:

  • αφορά στη λειτουργικότητα και στην ικανότητα των παιδιών να αλληλεπιδρούν στο καθημερινό τους περιβάλλον.
  • προσφέρει υποστήριξη, συμβουλευτική & αποκατάσταση.
  • στοχεύει στην διευκόλυνση της συμμετοχής των παιδιών  στο παιχνίδι, στην υποστήριξη της μάθησης & των κοινωνικών τους εμπειριών.

 

Σημειώνουμε με έμφαση ότι κάθε παιδί αναπτύσσεται με το δικό του ιδιαίτερο τρόπο, οπότε είναι αδύνατο να προκαθοριστεί πότε το κάθε παιδί θα κατακτήσει μια συγκεκριμένη δεξιότητα. Τα αναπτυξιακά ορόσημα δίνουν μόνο μια γενική εικόνα για τις αλλαγές που αναμένονται.

 

3 ετών

  • Οδηγεί τρίκυκλο χρησιμοποιώντας τα πηδάλια.
  • Εναλλάσσει τα πόδια καθώς ανεβαίνει και κατεβαίνει τις σκάλες.
  • Στέκεται στο ένα πόδι για 2-3 δευτερόλεπτα.
  • Περπατάει στις μύτες.
  • Κρατάει τον μαρκαδόρο/ μολύβι με τα δάκτυλα.
  • Προσπαθεί να κόψει με το ψαλίδι.
  • Γνωρίζει το πάνω/κάτω και το δυνατά/απαλά.
  • Αντιγράφει κύκλο,  κάθετες και οριζόντιες  γραμμές.
  • Πλένει και σκουπίζει τα χέρια του.
  • Πηδά με τα δύο πόδια.
  • Του αρέσει να παίζει με άλλα παιδιά.

 

31/2  ετών

  • Χτίζει πύργο με 9-10 κύβους.
  • Πιάνει μπάλα που χοροπηδά.
  • Διπλώνει ένα χαρτί.
  • Αναγνωρίζει 6-10 μέρη του σώματος.
  • Μένει στις μύτες των ποδιών του για 10’’.
  • Ισορροπεί στο ένα πόδι μόνος του για 1-2’’.
  • Κάνει απλά πάζλ.
  • Περνάει μικρές χάντρες σε κλωστή.

 

4 ετών

  • Κινείται ρυθμικά με τη μουσική.
  • Χοροπηδά στο ένα πόδι και προσπαθεί να μετακινηθεί.
  • Τοποθετεί τα χέρια ώστε να πιάσει την μπάλα.
  • Προσπαθεί να κόψει στη γραμμή.
  • Του αρέσει να ζωγραφίζει.
  • Μετρά μέχρι το 5.
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με 8-9 λέξεις.
  • Είναι ανεξάρτητος στην ένδυση, αλλά δεν δένει κορδόνια.
  • Βάζει παπούτσι στο σωστό πόδι.
  • Έχει τριποδική λαβή.
  • Μένει στο ένα πόδι για 3-8’’.
  • Χοροπηδά στο ένα πόδι.
  • Τρέχει με διαφορετικές ταχύτητες.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Abraham, M. (2002).Sensory Integration Practical Strategies and Sensory Motor Activities for Use in the Classroom. Ohio: Frank Schaffer Publications.

Σηφάκη, Μ. (2001). Ανάπτυξη και Εργοθεραπεία (σημειώσεις Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος). Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Τμήμα Εργοθεραπείας. Αθήνα

 

ΚΕΜΥΛΟ

ΤΟΜΕΑΣ ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ